IntroductionAs one of the most basic social institutions, the family plays an important role in different periods of people’s lives. One of these periods, which are usually associated with a crisis ...and change in the physical and mental conditions of women, is menopause, which requires the provision of suitable conditions for transition, especially in the family.Objectivesthe purpose of this research is to study the role of interactions within the family in the psychological well-being of postmenopausal women.MethodsTo achieve this goal, qualitative content analysis method has been used. The main question of this research is how do family interactions play a role in the life of postmenopausal women? The participants of this research were 15 menopausal women aged 45 to 60 years old in Shiraz (Iran) who were selected using the purposeful sampling method. Data were collected, coded and analyzed using in-depth and semi-structured interviews. In order to achieve the accuracy and reliability of the data, Guba and Lincoln reliability criteria have been used.ResultsThe analysis of the interviews of the participants in this research led to the extraction of 6 subcategories included, “mental rumination in sexual relations”, “changes in marital intimacy”, “insufficient interactions in the family”, “resistant normative femininity and motherhood”, “fear of aging”, “female shame and taboo”, and the two main categories included “lack of awareness as a relationship parasite” and “destructive resistance”.ConclusionsThe findings of the research indicate that the family members’ lack of knowledge about this period and the prevailing culture of female shame and the taboo of women’s bodies make the family unable to provide the necessary support to menopausal women. On the other hand, keeping menopause a secret and emphasizing on maintaining pre-menopausal conditions by women is a destructive resistance that ultimately leads to psychological damage to them. Therefore, it is suggested that in addition to holding training programs for women in order to enter and face this period properly, trainings should also be considered for other family members and especially husbands (men). It seems that family members can play an effective role in various stages of menopause, including preparation and psychological adaptation of women by receiving correct training.Disclosure of InterestNone Declared
...the translation of MQ6 into Malay is crucial to enable self-administration, eliminating the necessity for interviewers and mitigating potential respondent shyness. i. Background Inquiring ...conservative Asian women about their menopausal symptoms is often challenging in crowded primary healthcare clinics. ...the translation of the MQ6 into Malay is crucial to enable self-administration, eliminating the necessity for interviewers and mitigating potential respondent shyness. ii. ...the proposed MQ6 when translated into Malay language MQ6(M), the tool had an acceptable psychometric property such as reliability, content and construct validity. ...the MQ6(M) tool, translated into Malay language, had an acceptable psychometric property such as reliability, content and construct validity.
Celotno besedilo
Dostopno za:
DOBA, IZUM, KILJ, NUK, PILJ, PNG, SAZU, SIK, UILJ, UKNU, UL, UM, UPUK, VSZLJ
Schlafmedizin trifft Gynäkologie – ist das „l’art pour l’art“, also Kunst um der Kunst willen? Nein. In Teil 1 (Somnologie 3/2022) wurden Pathophysiologie, Prävalenz und geschlechtsspezifische ...Besonderheiten schlafbezogener Atmungsstörungen (SBAS) bei Frauen erörtert, in Teil 2 sind es klinische Aspekte von SBAS bei Frauen. Obwohl die Produktion weiblicher Sexualhormone mit dem Alter abnimmt und einen wichtigen Faktor für den Anstieg der SBAS-Prävalenz bei peri- bzw. postmenopausalen Frauen darstellt, ist die externe Hormonsubstitution keine Therapieoption. Die Atmungsstörung „upper airway resistance syndrome“ (UARS) ist bei Frauen häufiger als bei Männern. Die Diagnose eines UARS kann nur polysomnographisch gestellt werden. SBAS führen bei Frauen zu erheblichen Störungen der Sexualfunktion. Das Syndrom der polyzystischen Ovarien (PCOS) geht bereits bei heranwachsenden Mädchen mit SBAS einher. Das PCOS bedarf der intensiven Zusammenarbeit von Gynäkologen, Endokrinologen und Schlafmedizinern.
Category – Menopause
BJOG : an international journal of obstetrics and gynaecology,
June 2019, 2019-06-00, 20190601, Letnik:
126, Številka:
S2
Journal Article
ZusammenfassungMit der Basiserhebung der Studie zur Gesundheit von Kindern und Jugendlichen in Deutschland (KiGGS) von 2003 bis 2006 lagen erstmals bundesweit bevölkerungsbezogene Indikatoren zur ...Anwendung von Arzneimitteln (AM) und Nahrungsergänzungsmitteln (NEM) für 0‑ bis 17-Jährige in Deutschland vor. Diese werden mit den Daten aus KiGGS Welle 2 (2014–2017) aktualisiert.In KiGGS Welle 2 wurden Daten von 3462 Kindern und Jugendlichen im Alter von 3 bis 17 Jahren mittels eines standardisierten Interviews zur aktuellen Anwendung von AM/NEM in den letzten 7 Tagen erfasst. Für den zeitlichen Vergleich wurden die Daten Gleichaltriger aus der KiGGS-Basiserhebung (n = 14.679) genutzt.In KiGGS Welle 2 hatten 36,4 % (95 %-KI 34,1–38,8) der 3‑ bis 17-Jährigen mindestens ein AM/NEM in den letzten 7 Tagen angewendet. Die Prävalenz war mit 46,5 % bei den 14- bis 17-Jährigen am höchsten und zwischen den Mädchen (M) und Jungen (J) signifikant verschieden (M.: 56,4 %, J.: 37,3 %). Nur bei den Mädchen zeigten sich signifikante Unterschiede nach Migrationshintergrund mit einer höheren Anwendungsprävalenz bei Mädchen ohne Migrationshintergrund. Am häufigsten wurden Präparate zur Behandlung des Respirationstraktes (M.: 14,2 %; J.: 14,9 %) angegeben, gefolgt von Varia (M.: 8,7 %; J.: 9,3 %) und Präparaten zur Behandlung des Muskel-Skelett-Systems (M.: 8,9 %; J.: 5,8 %). Im Vergleich zur KiGGS-Basiserhebung zeigte sich ein signifikanter Rückgang der Anwendungsprävalenz (46,4 % vs. 36,4 %). Dieser bezog sich vor allem auf die ATC-Klassen „N Nervensystem“ (7,5 % vs. 5,4 %), „J Antiinfektiva zur systemischen Anwendung“ (2,5 % vs. 1,4 %) und „H Systemische Hormonpräparate exkl. Sexualhormone u. Insuline“ (2,0 % vs. 1,1 %)“.Die Ergebnisse beschreiben wesentliche Eckpunkte des Gebrauchs von AM/NEM unter Einschluss der Selbstmedikation für Kinder und Jugendliche in Deutschland. Sie bilden das Anwendungsverhalten ab und stellen eine wertvolle Ergänzung zu Verordnungsdaten dar.