Summary
Erectile dysfunction (ED) is the most common male sexual problem worldwide. The association between ED and components of metabolic syndrome (MtS) is well established. This study examined neck ...circumference (NC) as a possible indicator of MtS and also of ED. Ninety‐two patients were included and divided into two groups. Group 1 consisted of 47 patients with ED and Group 2 consisted of 45 healthy volunteers. Questionnaires, differences in anthropometric and laboratory measurements between patients with ED and the control group, and a cut‐off value for NC were investigated. The mean NC in ED patients was higher in Group 1 than in Group 2 (P = 0.001), and Group 1 also demonstrated more MtS criteria than Group 2 (P < 0.001). The cut‐off point of NC was defined as 34.75 cm for ED and MtS. The cut‐off values of waist circumference for ED and MtS were 105.5 and 102.5 cm respectively. In the light of these findings, NC may be a new component of MtS in ED patients. Additionally, NC may be a novel indicator of central obesity and ED. We suggest that NC values of 35 cm and over may predict ED in patients with MtS.
To evaluate indications for intraoperative frozen section (IFS) during robot assisted laparoscopic radical prostatectomy (RALRP) in our series.
Prospectively documented 80 patients with prostate ...cancer (PCa) who underwent RALRP were evaluated between June 2010 and July 2012. Patients were divided into 2 groups according to whether systematically IFS was performed or not. Group 1 (n=66) consisted of patients on whom systematic IFS was performed, Group 2 (n=14) consisted of patients on whom IFS was not performed. All recorded data evaluated and statistical analyses were performed for determining indications and predictive factors for IFS during RALRP. All patients were operated by single surgeon and IFS, pathological assessments were performed by experienced uro-pathologist. Statistical significant p value was p < 0.05.
Mean follow-up was 15±6 (25-4) months. Pre-operative prostate volume in trans- rectal ultrasonography (TRUS) was statistically higher in Group 1 than Group 2 (p = 0.037). The other parameters were statistically similar in both groups. According to outcomes of our study IFS was a dependent factor for positive surgical margin. Additionally, the cut off value of prostate volume in TRUS for IFS was 55.5 cc for IFS.
Preoperative measured prostate volume in TRUS may be an indicator of IFS. Therefore, more accurate information may be given to patients with prostate cancer (Pca) before RALRP by using preoperative prostate volume in TRUS.
We performed coronary artery bypass grafting on a 58-year-old man who only 9 months earlier had undergone right pneumonectomy for bronchial carcinoma. Although his preoperative pulmonary function had ...been poor, coronary artery bypass surgery was successful, and the patient was discharged on the 9th postoperative day Two years after surgery, he remained in New York Heart Association functional class I. We attribute this success to special management before, during, and after the operation. On the 32nd postoperative month, this patient died of multiple tumor metastases.
Hintergrund:
Das Auftreten und der Verlauf der zervikalen intraepithelialen Neoplasie (CIN) in der Schwangerschaft wurde bis dato nur in einer limitierten Anzahl an Studien evaluiert. Ziel dieser ...Studie war es, die Raten an Persistenz, Regression und Progression von CIN in der Schwangerschaft zu erheben und einem Vergleichskollektiv an nicht schwangeren Frauen gegenüber zu stellen.
Methodik:
Eingeschlossen wurden alle schwangeren Frauen, die in den Jahren 2004 – 2010 zur diagnostischen Abklärung eines pathologischen Krebsabstrich an der Frauenklinik des AKH Wien vorstellig wurden und bei denen eine CIN diagnostiziert wurde (n = 54). Als Vergleichskollektiv wurden 91 nicht-schwangere Frauen herangezogen, bei denen im gleichen Zeitraum eine CIN befundet wurde. Der Verlauf der CIN wurde in beiden Kollektiven anhand der Persistenz-, Regressions- und Progressionsraten über einen Zeitraum von bis zu 24 Monaten ermittelt und statistisch ausgewertet.
Ergebnisse:
Von den 54 schwangeren Frauen wurde bei 18 (33%) eine CIN I, bei 11 (20%) eine CIN II und bei 25 (46%) eine CIN III diagnostiziert, vergleichbar mit einem Anteil von 34 Frauen (37%) mit CIN I, 25 (28%) mit CIN II und 32 (35%) mit CIN III in der Kontrollgruppe der 91 nicht schwangeren Frauen. Eine Regression wurde bei 21 (39%), eine Persistenz bei 37 (41%) und eine Progression bei 7 (13%) der schwangeren Frauen nachgewiesen, verglichen zu 37 (41%) Frauen der Kontrollgruppe mit Regression, oder Persistenz und 17 Frauen (19%) mit Progression der CIN (p = 0,57). In einer Analyse der hochgradigen CIN (CIN II-III) zeigten sich ebenfalls ein vergleichbarer natürlicher Verlauf in beiden Gruppen.
Schlussfolgerung:
Der natürliche Verlauf CIN bei schwangeren und nicht-schwangeren Patientinnen ist vergleichbar. Diese Daten können zur Beratung von Frauen mit CIN in der Schwangerschaft herangezogen werden.
Kombinierte Eingriffe bei Marfan-Syndrom Gülmez, H.; Pasic, M.; Hetzer, R.
Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie,
8/2001, Letnik:
15, Številka:
4
Journal Article
Kombinierte Eingriffe bei Marfan-Syndrom Gülmez, H; Pasic, M; Hetzer, R
Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie,
08/2001, Letnik:
15, Številka:
4
Journal Article
Wir berichten über akute und elektive Eingriffe bei Marfan-Syndrom (MFS) mit familiärer Disposition. Nachdem der 42-jährigen Patientin bei positiver Familienanamnese notfallmäßig bei Aortenruptur ein ...Composite-Graft nach Cabrol implantiert wurde, stellte sich die 19-jährige Tochter der Patientin bei klassischem MFS mit ausgeprägter Thoraxwanddeformität in unserer Marfansprechstunde vor. Dabei wurde zusätzlich echokardiographisch eine Mitralklappeninsuffizienz III. Grades bei Floppy Valve und Chordaabriss am posterioren Segel diagnostiziert. Es erfolgte bei ihr elektiv neben einer Mitralklappenrekonstruktion nach Gerbode eine Korrektur der Thoraxwanddeformität nach Robicsek.